۲ تیم تازه‌ لیگ برتری شده در نیم‌فصل نخست جایگاه نزدیکی به یکدیگر دارند اما در ۲ وضعیت متفاوت به سر می‌برند.

نیم‌فصل برای تازه‌واردها چگونه گذشت؛ اوج‌گیری ملوان و سقوط مس

به گزارش قدس آنلاین، از ابتدای بیست و دومین دوره‌ی رقابت‌های لیگ برتر شاهد بازگشت ۲ تیم شناخته‌شده‌ی ملوان بندرانزلی و مس کرمان به سطح اول فوتبال کشور بودیم. ۲ تیمی که چندین سال از لیگ برتر دور بودند و با انگیزه‌های فراوان بازگشتند.

ملوان با هدایت مازیار زارع لیگ را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد. آنها در ۶ مسابقه‌ی ابتدایی خود بردی را به دست نیاوردند و با چهار باخت و ۲ تساوی قعرنشین بودند. پیروزی برابر صنعت نفت در هفته‌ی هشتم آنها را به اینده امیدوار کرد. تیم جوانِ سرمربیِ جوان انزلی‌چی‌ها رفته رفته با نحوه‌ی بازی در لیگ برتر آشنا شد. آنها در نیمه‌ی دوم مسابقات به کل تغییر کردند و در ۶ بازی آخر باختی را تجربه نکردند و با بسته نگه داشتن دروازه‌ی خود و ثبت ۲ پیروزی به امتیاز ۱۵ رسیدند و فاصله‌ی خود را با منطقه‌ی سقوط به پنج امتیاز رساندند. وضعیتی ایده‌ال برای تیمی که امسال برای بقا می‌جنگد.

شرایط جدول به گونه‌ای است که می‌توانیم ملوان را در نیم‌فصل دوم در بهترین شرایط تا رده‌های دهم و یا حتی نهم هم ببینیم. باید دید مازیار زارع با تیم سرسخت و پرانگیزه‌اش چه کار می‌کند. آنها در فاز تدافعی به ثبات رسیده‌اند و نیاز است تا با جذب مهاجم در خط حمله هم زهردارتر از گذشته شوند.

دیگر تیمی که قرار است درباره‌اش صحبت کنیم، سومین نماینده‌ی استان کرمان در لیگ برتر است. مس کرمان با سرمربیگری فرزاد حسین‌خانی در ۶ هفته‌ی نخست یکی در میان بازی‌هایش را باخت اما در این میان ۲ تساوی و یک برد را هم جشن گرفت تا اوضاعش نسبت به ملوان بهتر باشد. در ادامه شرایط برای نارنجی‌پوشان بهتر نشد. آنها با وجود اینکه توانستند در هفته‌ی دهم صنعت نفت را شکست دهند اما در دیگر بازی‌ها اکثرا با باخت زمین را ترک کردند و در پنج بازی پایانی حتی یک گل هم به ثمر نرساندند و سه باخت دیگر به شکست‌های قبلی‌شان اضافه شد تا با ۱۱ امتیاز در جایگاه چهاردهم بایستند.

مس با تیم‌های پانزدهم و شانزدهم جدول فقط یک و ۲ امتیاز فاصله دارد. ۲ برد، پنج تساوی و هشت باخت نتیجه‌ای نبود که از مس انتظار داشته باشیم. آنها یکی از پنج تیمی هستند که تعداد گل زده‌شان ۲رقمی نشده است. این تیم کرمانی سومین خط دفاع ضعیف لیگ را هم یدک می‌کشد و باید در تمان خطوط تقویت شود تا از سقوط فرار کند. چیزی که در فوتبالِ تیم حسین‌خانی دیده می‌شود این است که آنها همچنان لیگ یکی بازی می‌کنند و با شرایط لیگ برتر اخت نشده‌اند و گاها علی‌رغم انجام دادن بازی‌های قابل قبول اسیر اشتباهات بچه‌گانه می‌شوند.

باید دید در نیم‌فصل دوم ملوان و مس چه نتایجی را به دست می‌آورند و در کجای جدول خواهند ایستاد. عملیات بقا برای آنها با موفقیت انجام می‌شود یا باید شاهد آسانسور شدن‌شان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.